• JO13-1 Kampioen!

    17 mei 2026
  • Zaterdag 16 mei stond voor de jo13-1 de laatste maar belangrijkste wedstrijd van het jaar op het programma.
     
    Met een voorsprong op de ranglijst van 1 punt op nummer 2 RVC Celeritas jo13-2, mochten we vandaag thuis in een directe confrontatie het kampioenschap proberen binnen te slepen.
     
    Mede door het hemelvaartweekend misten we 4 van onze spelers.
    Gelukkig zag de vader van Dex het wel zitten om op de vroege zaterdagochtend terug te rijden voor deze wedstrijd.
     
    Lars, Raf en Noud konden ons door de techniek van tegenwoordig mentaal steunen vanaf de laptop in respectievelijk Noorwegen, Londen en Ommen.
     
    De spanning hing al de gehele week in de spelersgroep, vandaag moet het gebeuren.
    Een gelijkspel of winst zou ons verzekeren van een feestje.
     
    Een volle tribune, zweet oksels, spandoeken en een sfeer die bij zo’n duel hoort.
     
    Het fysiek sterke Celeritas kwam niet om ons een kanootje te schenken, want al snel stond het 0-1 in het voordeel van de Rijswijkers.
    Maar he, wij zijn de jo13-1, wij laten ons niet gek maken. Binnen 5 minuten 1-1.
     
    De tweede helft begonnen we iets minder gespannen en kregen we genoeg kansen op een voorsprong.
    Maar het waren de Rijswijkers die met een aantal technische voetballers de 1-2 en zelfs de 1-3 wisten te maken.
     
    Koppies omhoog, rechte rug en spierballen tonen, en lekker het balletje het werk laten doen, zoals we dit al vaker hebben laten zien.
     
    Hard werken wordt beloond, 2-3 en ook heel snel de 3-3. Dit zou al genoeg zijn voor de jo13-1.
    Maar daar dacht Tuur na bijna het hele seizoen geblesseerd te zijn geweest anders over, en scoorde na een heerlijke pass van Joost de 4-3.
     
    Met nog 5 minuten op de klok, viel er bij de leiders en trainers al een last van de schouders.
    Maar na het laatste fluitsignaal was het pas echt feest.
     
    Alle supporters bedankt voor jullie steun en spandoeken.
     
    En de jo13-1, Gefeliciteerd!